lørdag 5. januar 2008

Fargelegg med distress ink / Colour with Distress Ink.

Her er utstyret jeg bruker:

Begynn med å embosse et motiv med svart detalj embossingpulver
Start embossing a motif with black detail embossing powder.Legg brun og gul farge på buksen, og blend disse godt sammen.
Colour yellow and brown ink on the edge of the trousers and blend well together.




Her har jeg brukt lysgrønn distress og lagt på litt mørkere grønn på kantene. Jeg har tilført litt gul distress for å skape litt glød.
I’ve used light green Ink on the jacket and some darker green on the edges. I’ve added some yellow distress to make it ‘glow’




Mal skjorten lysgrønn. Colour the shirt light green.

Avslutningsvis har jeg lagt på rød og sort distress ink på brettet og albue/kne beskyttelsene og i tillegg farge i ansiktet, hendene og håret.
I’ve coloured the board and the safeguard outfit with red and black distress ink.
The face and hand is painted with tattered rose, the hair with vintage photo.

Her er det ferdige resultatet. And the results.


14 kommentarer:

  1. Du fargelegger som en gud!
    Tusen takk for at du viser hvordan du gjeør, kanskje jeg får det bedre til nå, jeg også! ;o)
    Kortet ble utrolig stilig!!!

    SvarSlett
  2. Wow, så stilig det ble....
    Fikk noe gode tips her ja.....

    Og alle "krilla" kortene dine er jo bare såååå lekre......


    Klem
    HegeT

    SvarSlett
  3. Takk for at du deler noen gode råd med oss andre... det er utrolig så flott resultat du får på fargeleggingen din. Flott altså!

    SvarSlett
  4. Kjempeflott å få se fargeleggingen din trinn for trinn. Jeg sliter litt med å male med distress, så jeg lurer på om du vil dele et par tips til? Jeg tar puta jeg skal bruke, klemmer den ned på en akrylkloss, og vøter penselen og henter farge fra akrylklossen. Er det slik du gjør og? Hos deg ser det ut som om du legger en god del farge først (m/vann?) og så går over med pensel m/vann til slutt? Eller..? Trenger alle råd jeg kan få! ;)

    SvarSlett
  5. Hei Ann

    Tusen takk for koselig tilbakemelding:-)

    Jeg bruker enten vannpensel( vann fylt på pensel) eller bare pensel og vann, og da gjør jeg følgende: Jeg bruker penselen direkte på puta (dette gjelder begge penseltypene), men "cluet" er å bruke endel vann, slik at første fargeleggingen ikke blir for "hard" Deretter påfører jeg samme farge flere ganger med akkurat samme teknikk. Når jeg blender, så bruker jeg å fjerne fargen fra penselen og kun bruke vann på penselen, ev en nesten "tørr" pensel...det kommer litt an på hvor vått arket er blitt. Dette må du egentlig bare prøve deg frem til:-) Så du ser, teknikkene våre er ganske like....

    Håper noe av dette var forklarende;-)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Ååå, kjempeflott innlegg om temaet! Har investert i distress ink og fant ingen info om hvordan bruke det - før din blogg dukket opp! Tusen takk, supert!! Da får jeg prøve dette her, he-he :)

    Ser litt småvanskelig ut - men samtidig veldig enkelt ifølge bildene dine!

    God helg! ;)

    SvarSlett
  8. Tusen takk for kjempebra forklaring!:)

    SvarSlett
  9. thanks for your clear explanation! I'll surely give it a try!
    love, Renilde

    SvarSlett
  10. Du er bare helt rå på fargelegging, Lene!!

    TUSEN TAKK for den flotte forklaringen!!!! :)

    SvarSlett
  11. dette kortet bude du sende in til Kevin på Stampscapes...
    han setter sikekrt pris på litt nytt i mappa di! hehheee

    SvarSlett
  12. hei hei!
    først må jeg bare rose for fin blogg og massevis av god inspirasjon.
    jeg har akkurat fått opp øynene for embossing, men har hatt noen dilemmaer i forhold til hvordan jeg skal fargelegge. men dette med distress ink ser ut til å være min redning. forklaringen om hvordan man gjør det i seg selv var god og utfyllende, men det var noe som fortsatt skurrer litt for meg. etter å ha sett igjennom flere sider om temaet sitter jeg med enda flere spørsmål. er det slik at distress ink fungerer slik at man blander litt av det ut i vann, og nærmest lager sin egen "maling" ?
    jeg tar alle råd jeg kan få, for dette er virkelig noe jeg vil gå videre med ! =)
    all ære til deg for flotte kort !

    SvarSlett
  13. Hei Elise

    Det er to teknikker jeg vet om som man kan bruke for å male med distress (distress kan brukes til mye annet også;-)
    Den første er å bruke distress stempelpute. Du brukes da enten vannpensel(en pensel som du kan fylle vann på, mange nettbutikker har den inne)eller så bruker du en vanlig pensel og vann. Hvis du bruker den siste, så våter du penselen,henter blekk fra puta (stryk over flere ganger med penselen) og maler som vanlig. Det jeg vet mange gjør(som er litt redd for å få vann på selve blekkpute) er å trykke distressputa nedi en akrylkloss, og henter "malingen" fra akrylklossen. Hvis du bruker vannnpensel så bruker du bare samme teknikken, men slipper selvsagt å våte penselen(den er våt;-)

    Den andre måten å gjøre det på, er å bruke distress refill (påfyllingsflaskene til distress)De har pipette i "tuten" (eller hva det nå heter)den drypper du bare på et fat eller lignende, og henter fargen på samme måte som beskrevet tidligere. Fargene lar seg lett blande, og du kan skape egne sjatteringer og nye farger.

    Jeg personlig elsker distress, de er anvendelig på mange områder. Man kan male med de, stemple direkte på arket med de og deretter stryke fargen utover (blir utrolig stilig effekt). Man kan også distresse med de (derav navnet)da lager man egne bakgrunner.
    Ja, mulighetene er mange...

    Og får jeg glemmer det; tusen takk for skryten;-)Setter stor pris på det..

    Og så håper jeg forklaringen ga deg noe..hvis ikke; bare spør:-)

    Ha en fin dag.
    Lene

    SvarSlett
  14. jeg glemte å si at disress refill er MYYYE skarpere i fargene er selve puta, så den bør du bruke bare litt av gangen:-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.